شهردار ایلام با بیان اینکه سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند ایلامی نزدیک به ۳ متر رسیده است، خاطرنشان ساخت: سیاست اصلی شهرداری ایلام، ایجاد جذب سرمایه‌گذار در مناطق مختلف ایلام برای جهت رونق گردشگری و اتمام طرح‌های عمرانی و زیرساختی است.

 

طالب صادقیان ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای جویا در اصفهان با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک فرا رسیدن هفته دولت اظهار کرد: دو طرح عمران شهری ایلام در هفته دولت افتتاح و کلنگ زنی می‌شود.

وی افزود: این دو طرح شامل افتتاح زیرگذر و روگذر رسالت ایلام بوده و دومین طرح نیز کُلنگ‌زنی پروژه زیرگذر و روگذر میدان شهید کشوری ایلام است.

وی اهداف  دو پروژه مورد نظر جهت افتتاح و کُلنگ‌زنی را کاهش حجم ترافیک شهر ایلام در هسته مرکزی نام برد و خاطرنشان کرد: با افتتاح و کُلنگ‌زنی دو پروژه چهارراه رسالت و میدان شهید کشوری ایلام، ترافیک ایلام به میزان ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

شهردار ایلام، ارزش ریالی پروژه‌های افتتاح و کُلنگ‌زنی شده در هفته دولت ایلام را ۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: کاهش بار ترافیک، تکمیل زیرساخت‌های شهری ایلام، توجه به زیست شهروندان و  تکمیل مبلمان شهری ایلام در پروژه‌های شهری مد نظر است.

*بودجه سال گذشته شهرداری ایلام به همراه متمم آن کاملاً محقق شد

وی در ادامه با بیان اینکه سال گذشته بودجه ۸۳ میلیارد تومانی مصوب اعضای شورای شهر ایلام نزدیک ۹۰ روز مانده به اتمام سال ۹۷ به‌طور کامل محقق و برای ادامه کار مجبور به‌اضافه کردن متمم و ارائه آن به صحن علنی شورا شدیم، تصریح کرد: با تلاش‌هایی که انجام دادیم توانستیم ۲۰ میلیارد تومان اضافه بر بودجه مصوب یعنی ۱۰۳ میلیارد تومان را به‌طور کامل محقق نماییم.

صادقیان نسبت بودجه‌ای برای مجموعه شهرداری ایلام را ۶۰ درصد جاری و ۴۰ درصد عمرانی عنوان کرد و گفت: در تلاش هستیم با کاهش و صرفه‌جویی در هزینه این معادله را تغییر دهیم به نحویی که ۶۰ درصد برای پروژه‌های عمرانی و ۴۰ درصد برای مسائل جاری هزینه کنیم.

*۲۸ پروژه عمرانی شهر ایلام ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند

وی با بیان اینکه سال گذشته با شعار «ایلام کارگاه بزرگ عمرانی» فعالیت‌های خود را آغاز کردیم، گفت: در سال گذشته ۲۸ پروژه عمرانی برای توسعه و آبادانی شهر ایلام تعریف کردیم که هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از آن‌ها افتتاح و بهره‌برداری رسیده است و سایر پروژه‌های باقی‌مانده شاهد پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی آن‌ها هستیم.

شهردار ایلام با بیان اینکه قطار پیشرفت ایلام در حال حرکت به سمت‌وسوی یک شهر توسعه‌یافته در حال حرکت است، تصریح کرد: ۲۸ پروژه عمرانی دیگری که برای امسال (۹۸) تعریف کرده بودیم هم‌اکنون شاهد پیشرفت فیزیکی ۳۵ تا ۴۵ درصد آن‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه به دنبال اجرای شهر الکترونیک و سپس شهر هوشمند در ایلام هستیم، تصریح کرد: این اقدامات در راستای تکریم ارباب‌رجوع و حقوق شهروندی انجام‌شده و یا در حال انجام است.

صادقیان، بیان داشت: سازمان خدمات پسماند سال گذشته آغاز به فعالیت کرد و در گام اول فرهنگ‌سازی و آموزش را در دستور کار این سازمان قرار گرفت، در این زمینه دوره‌های آموزشی مناسبی در مدارس، ادارات و محلات برگزار شد تا مردم با تفکیک زباله از مبدأ آشنا شوند.

*مرکز بازیافت زباله شهر ایلام به‌زودی راه‌اندازی می‌شود

وی تصریح کرد: زباله‌های تفکیک‌شده شهروندان توسط بخش خصوصی خریداری می‌شود و امیدواریم با مشارکت بخش خصوصی بتوانیم مرکز بازیافت زباله استان را راه‌اندازی کنیم.

*ایستگاه‌های دوچرخه سواری جهت سلامت شهروندان ایلامی راه‌اندازی می‌شود

شهردار ایلام از راه‌اندازی ایستگاه‌های دوچرخه‌سواری جهت سلامت و رفاه بیشتر حال شهروندان در نقاط مختلف شهر ایلام در آینده‌ای نچندان دور خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خیابان‌های شهر ایلام گنجایش استفاده از اتوبوس جهت حمل‌ونقل عمومی را ندارند، به همین خاطر در حال رایزنی با سازمان شهرداری‌های وزارت کشور و کمک از ظرفیت‌های بخش خصوصی جهت جایگزینی مینی اتوبوس‌ها یا ماشین‌های ون برای حمل‌ونقل عمومی هستیم.

وی با بیان اینکه استفاده از وسایل شخصی به‌جای وسایل نقلیه عمومی در شهر ایلام بسیار نگران کنند، متذکر شد: از همین‌جا از همه شهروندان محترم ایلامی تقاضا دارم به‌جای استفاده از وسایل شخصی در طول روز جهت کاهش حجم ترافیک و آلودگی صوتی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند.

صادقیان از راه‌اندازی «جاده سلامت» در شهر ایلام خبر داد و گفت: «جاده سلامت» به طول ۲ کیلومتر از خیابان آیت‌الله حیدری تا تقاطع خیابان علوی راه‌اندازی شده و در ادامه پس از گذشتن خیابان نهضت سوادآموزی و بلوار اصناف به بلوار آزادی ختم می‌شود.

وی در بیان اهداف راه‌اندازی «جاده سلامت» عنوان داشت: در این پروژه فضای لازم برای پیاده‌روی و همچنین لاین دوچرخه‌سواری و مناسب‌سازی جهت استفاده معلولین در نظر گرفته‌شده و هدف از اجرای آن ارتقای فرهنگ پیاده‌روی، افزایش سطح سلامت شهروندان و کمک به معلولان است.

*پارک بانوان ایلامی به‌زودی در تپه شاهد ایلام ایجاد می‌گردد

شهردار ایلام از ایجاد و راه‌اندازی پارک بانوان در تپه شاهد یا خرگوشان شهر ایلام تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به جمعیت بالای بانوان ایلامی و ضرورت سلامت روحی و جسمی این قشر تأثیرگذار، ایجاد پارک بانوان در شهر ایلام یک نیاز ضروری است.

وی بابیان اینکه ایجاد مکان‌های مناسب و امن برای استفاده بانوان یک ضرورت است، ادامه داد: بانوان ۵۰ درصد جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند که اگر به ورزش که پایه سلامت آنهاست توجه نکنیم هزینه‌های بیشتری را باید بپردازیم بنابراین هزینه در این بخش نوعی سرمایه‌گذاری است.

*فرهنگ‌سرای ایلام نیازمند حمایت و پیگیری مسئولان جهت دریافت اعتبارات لازم است

صادقیان از اختصاص ۱۲ هزار مترمربع زمین جهت تأسیس و ایجاد یک فرهنگ‌سرا در شهر ایلام خبر داد و گفت: شهرداری ایلام جهت راه‌اندازی این فرهنگ‌سرا نهایت همکاری خود را با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ازجمله؛ قرار دادن زمین، دریافت نکردن هزینه پروانه کاربری و اختصاص مبلغی برای به ثمر نشستن آن با مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام داده است.

وی از نمایندگان مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی، استاندار استان ایلام، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ایلام خواست که تمام تلاش خود را جهت کلنگ زنی و دریافت اعتبارات لازم برای راه‌اندازی این فرهنگ‌سرا و تقدیم آن به مردم شهر ایلام به کار بگیرند.

*آمار ساخت‌وسازهای غیرمجاز و رشد حاشیه‌نشینی در شهر ایلام نگران‌کننده است

شهردار ایلام رشد ساخت‌وسازهای غیر مجاز بدون بهره‌گیری از دانش فنی و مهندسی را نگران کنند توصیف کرد و گفت: سال گذشته پرونده‌های تخلفات زیادی در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ایلام به جریان افتاد که در نهایت منجر به قلع (تخریب) ۱۲۲ مورد ساخت‌وساز غیر مجاز شد.

وی از دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی ازجمله قوه قضائیه خواست که پرونده‌های ساخت‌وساز غیرمجاز به‌خصوص در حاشیه شهر ایلام به‌شدت برخورد کنند که اگر جلوی آن گرفته نشود در آینده‌ای نچندان دور تبدیل به یک بحران خواهد شد.

* شهرداری ایلام جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) امسال آمادگی لازم را دارد

صادقیان از آمادگی کامل شهرداری ایلام جهت برگزاری مراسم اربعین حسینی (ع) امسال سخن گفت و افزود: با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شهرداری ایلام همچون سال گذشته ۶۰ غرفه پذیرایی برای زائران حسینی از سراسر کشور تدارک دیده است.

وی بیان در طول ایام اربعین روزانه نزدیک به ۱۵ هزار غذای گرم بین زائران آقا عبدالله الحسین (ع) در قالب چهار اکیپ از سوی پرسنل شهرداری ایلام توزیع خواهد شد، گفت: پایانه کوچکی به مساحت ۲۰ هزار مترمربع در شهر ایلام جهت اسکان موقت زائرین گرامی ایجاد خواهد شد و ۵۰ دستگاه اتوبوس نیز جهت حمل‌ونقل زائران از شهر ایلام-مهران به کار گرفته خواهد شد.

*فضای سبز به ازای هر شهروند ایلامی به ۳ مترمربع رسید

شهردار ایلام با بیان اینکه سرانه فضای سبز به ازای هر شهروند ایلامی نزدیک به ۳ متر رسیده است، خاطرنشان ساخت: سیاست اصلی شهرداری ایلام، ایجاد جذب سرمایه‌گذار در مناطق مختلف ایلام برای جهت رونق گردشگری و اتمام طرح‌های عمرانی و زیرساختی است.

*نهایت همکاری و حمایت‌های لازم از سرمایه گذران در ایلام را خواهیم کرد

وی با بیان اینکه در روند جذب سرمایه‌گذار و امنیت سرمایه‌گذاری در شهر ایلام نهایت حمایت و همکاری‌های لازم را انجام خواهیم داد، گفت: شهر ایلام ظرفیت‌های خوبی در حوزه سرمایه‌گذاری ازجمله؛ منابع طبیعی خدادادی، دروازه عتبات و عالیات، همسایگی از کشور عراق جهت صادرات-واردات کالا، مرز بین‌المللی مهران و داشتن مناطق تفریحی و گردشگری زیادی را دارد.

صادقیان با بیان اینکه ایلام با داشتن ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی همچون اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی، کشاورزی، تفریحی و گردشگری بهشت سرمایه‌گذاری است، تأکید کرد: لذا از همه سرمایه‌گذاران در سراسر کشور تقاضا داریم در شهر ایلام که دارای چنین ظرفیت‌ها و ویژگی‌هایی برای سرمایه‌گذاری است، مشارکت کنند که بدون شک ما نیز با تمام توان در حوزه‌های مختلف ازجمله؛ تسهیل در صدور مجوزات لازم به یاری آن‌ها خواهیم رفت و با روی گشاده از آن‌ها پذیرایی خواهیم کرد.

*اصحاب رسانه با مطالبه گری خود عقب‌ماندگی‌های ایلام تمدن دار را پیگیری کنند

وی در پایان از اصحاب رسانه و قلم استان ایلام خواست که در حوزه معرفی ظرفیت‌های استان ایلام به‌خصوص شهر ایلام با مطالبه گری و پیگیری‌های نتیجه‌بخش خود به کمک این استان بی آیند تا همه با کمک هم بتوانیم، عقب‌افتادگی‌ها و دردهای این استان دارای تمدن که با مقاومت و ایثار خود شهدای بی‌شماری را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است و به‌نوعی دروازه ورود به عتبات و عالیات(کربلا-نجف-سامرا-کاظمین)می‌باشد، را جبران کنیم.